Week 3 en 4

8 oktober 2019 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Het plaatsje Puerto Viejo ziet er enorm leuk uit, precies zoals op de foto’s die je op internet kan vinden.
Overal surf spots en de kleuren van de Cariben. Heerlijke reggae muziek.
Het leeft hier dag en nacht, helaas leeft het hier ook om 3 uur s’nachts, naast mijn accommodatie… iedere nacht…
Er zijn veel stranden aanwezig, wat drukkere en wat rustigere. Veel plekken waar je kan leren duiken of surfen en het weer is ook (bijna) altijd goed. Soms een bui maar die duren meestal niet heel lang.
Ook moet ik toegeven dat zo’n regenbui heerlijk is als het altijd zo warm is. Vooral de luchtvochtigheid is soms best heftig. Maar je past je aan, je beweegt gewoon minder hahah..

Ik weet wel dat dit niet mijn plek is. Ik had verwacht dat het enorm gastvrij zou zijn, hele vriendelijke mensen. Die zijn er ook wel, maar grotendeels is nogal stug.
Misschien ben ik ook wel iets te idealistisch en zal die plek die ik in mijn hoofd heb, ook alleen in mijn hoofd bestaan.
Maar ik heb tijd zat en er is nog veel te ontdekken. De wereld is zo groot.

Ik ben wel weer naar mijn volgende bestemming aan t zoeken. Het lastige is hierbij alleen dat er veel hosts op de WorkAway website staan, maar bijna niemand reageert. Dit maakt het zoeken erg moeilijk.
Degene die reageren zitten vaak net vol of zijn gesloten (laagseizoen).
Maar we geven niet op, er moet vast wel iemand plek hebben voor een Nederlander die geen Spaans spreekt 😊

Afgelopen week ben ik met de andere vrijwilligers naar een waterval geweest. Het was er super mooi en het water was ook heerlijk, om daarna lekker op te drogen op een van de rotsen.
Je loopt eerst een stuk met een gammele trap naar beneden, waar de trapleuning aan de rots kant staat en niets aan de kant van de afdaling. (sorry mam..)
Daarna kom je uit bij het eerste gedeelte. Hier zijn 2 stromingen die van de rots af komen, de rotsen waren zo’n 2 a 3 meter hoog, denk ik?
Als je nog een stukje verderliep kwam je bij de grote(re) waterval.
Het was er heerlijk rustig en ik was helemaal zen. Een goede plek om tot rust te komen, met alleen het geluid van de waterval en de vogels.
Ook kwamen we Garfield tegen, hij was een soort boswachter, maar zoooo lief!!
Ik had hem het liefst mee willen nemen..

In ons hotel hebben we 2 katten Tico en Tica, ze lijken op elkaar maar we weten niet zeker of het broer en zus zijn, of gewoon 2 katten die aan elkaar gehecht zijn (ze waren gevonden).
Tico (het mannetje) loopt al mank sinds ik hier ben, waarschijnlijk is z’n pootje gebroken en de eigenaar vindt het teveel geld kosten om hem te laten opereren…..
Mijn vraag dan, waarom neem je katten als je er geen verantwoording voor neemt, dat is normaal blijkbaar. Zolang ze ongedierte vangen is het prima.
Ik moet wel zeggen dat Tico al een stuk beter loopt dan toen ik hier net was, dus het is aan t genezen. Dan nog vind ik een maand wel erg lang om dat arme beestje met pijn rond te laten lopen.

Het tuintje voor mijn accommodatie is erg levendig. Ik zie heel veel eekhoorntjes en hagedissen (die zitten echt overal) maar afgelopen week liep er 2 keer een wasbeer langs!!!
de eerste keer keken we elkaar heel lang aan en toen rende die weg. De tweede keer ging die gewoon z’n gang.
Ook zie ik af en toe kikkertjes, en volgens mij ook een keer een arend. (tenminste het was een grote bruine vogel) helaas was die te snel weg om een foto ervan te maken.)
De wasbeer daar in tegen was wel gelukt!

Ik ga nu maar eens aan m'n drukke avonddienst beginnen. Geen check ins. Dus lekker voor me uit staren!

Adios!

1. Simone Breedveld:
    8 oktober 2019
    Zo leuk om te lezen. Jammer van die leuning 😉😚
  2. Frits:
    9 oktober 2019
    Het is gewoon een prachtig land met grandioze natuur en leunen doe je maar tegen een boom. 😉
  3. Jacqueline:
    9 oktober 2019
    Wat leuk om te lezen. Het lijkt mij er echt heel mooi. Geniet ervan